اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

ایده های دکوراسیون برای فضاهای کوچک

فضاهای کوچک

برای ساماندهی فضاهای کوچک خانه، با ایده های ما در این پست همراه باشید.

زندگی در خانه های کوچک و آپارتمان های امروزی، همه را با چالش کمبود فضا، روبرو می کند. عدم فضای کافی، برای چیدمان وسایل و کمبود فضاهای خصوصی، از جمله موارد موجود است. با ایده های خلاقانه می توان از هر فضا، حداکثر استفاده را نمود و مواجهه با چنین مشکلاتی را به حداقل رساند. برای خرید مبلمان در هر فضا، باید به مساحت آن توجه کرد، در دکوراسیون فضاهای کوچک، این مورد، توجه بیشتری را می طلبد. با انتخاب درست، موجب زیبایی و نمایش فضای بزرگتری می شویم. برخی از مبلمان و سایر اقلام خرید، مخصوص فضاهای کوچک طراحی شده است، با آگاهی از آن، انتخاب شما راحت تر بوده و فضا را دلنشین تر خواهد کرد.


در ادامه چند ایده جذاب و جالب برای فضاهای کوچک در قسمت های مختلف خانه را مشاهده می کنیم.

1. در بعضی از موارد، تعداد فضای خصوصی کمتر است و شما ممکن است، خواستار فضایی مضاعف باشید، به عکس بالا توجه کنید، استفاده از یک درب ریلی متحرک، فضا را کاملا جدا می کند و فضای خصوصی در عین حال می تواند، قسمتی از نشیمن باشد. اینگونه درب های جداسازی، انواع مختلفی دارد. شفاف یا غیر شفاف، نیمه یا کامل تا سقف، همه ی این ها به انتخاب و فضای شما بستگی دارد.

 

 

 

 

 

 

2. از چمدان های سفر، بهینه استفاده کنید. وسایل را در آن قرار بدهید و در گوشه ای از خانه، به عنوان عنصر دکوراتیو قرار دهید. پانل های کوچک، برای روزنامه و مجلات خود، به دیوار بزنید و آن ها را ساماندهی کنید.

3. آشپزخانه از آن فضاهایی است که همیشه شلوغ است و هر چقدر هم بزرگ باشد، باز هم کمبود جا، خواهیم داشت. به فضاهای پرت نگاه کنید، از حداقل ها، کمدی بهینه سفارش دهید. یک فضای باریک، مطابق تصویر زیر، با طراحی ریلی، کلی از ملزومات آشپزخانه را در خود جای می دهد. حتی پشت در های مطبخ را نیز، با قفسه بندی می توان استفاده کرد.

4. از دیواری که در معرض دید است، برای تابلو اعلانات و دکوری استفاده کنید.

5. از فضای باریک پشت مبل غافل نشوید. فضای خوبی برای قرار دادن اجسام خواهد بود.

6. گوشه ها را از دست ندهید. از چوب ها، در ابعاد مختلف، برای طبقه بندی آن، استفاده کنید. در سرویس بهداشتی برای اقلام ضروری یا دکور، بسیار کاربردی خواهد بود. در اتاق ها نیز، دکور و چیدن کتاب را میسر می کند.

7. بالای درهای اتاق، حمام و اغلب فضاها، خالی است. قفسه بزنید و برای قرار دادن اشیا مختلف استفاده کنید.

8. در فضاهای خالی زیر تخت، زیر کابینت، با قرار دادن جعبه ها، کلی از وسایل را ساماندهی خواهد کرد.

9. از مبل و میزهای تاشو استفاده کنید. با داشتن دو کاربرد متفاوت، علاوه بر حل مسئله ی کمبود جا، یک خرید اقتصادی خواهید داشت.

10. فضای زیرپله، پرت ترین جای خانه است. با طراحی کشو و کمد و قفسه های مختلف، بسیاری از وسایل سر و سامان میگیرند. ایده های خلاقانه ی استفاده از زیر پله را از دست ندهید.

11. تمام فضای دیوار را می توان به طبقه و قاب بندی اختصاص داد. البته زیاده روی در این موارد، فضا را شلوغ نشان می دهد. اما استفاده بجا، مخصوصا در اتاق خواب، به نظم فضا کمک می کند.

12. معمولا درخانه های کوچک، جای میز ناهارخوری، اندکی با مشکل روبرو است. از یک میز ساده، هماهنگ با دکور مبل و صندلی های دو کاربردی، استفاده کنید.

13. فضاهای پرت دیواری را کمد بزنید و وسایل مختلف در آن قرار دهید. در صورتی که برای آن پوشش قرار ندهید، عضو مهمی از دکور خانه، محسوب شده و اشیای دکوری را در آن جای دهید.


پرده سقفی هم گزینه ی خوبی برای پوشش کمد و گنجه ی شما خواهد بود.

حتی می توانید، میز کاری در آن ترتیب دهید و فضای جالب و کوچکی فراهم کنید.
در کمد دیواری های بزرگ تر می توان ترتیب یک فعالیت را فراهم کرد، مثل تصویر زیر، فضای تعویض پوشک و لباس نوزاد.

14. پشت درب ها را میله زده و برای آویز لباس یا حوله ها استفاده کنید.

15. داخل کابینت را با وسایل مختلف بازار، بهینه سازی کنید، تا از شلوغی پرهیز شود. فضای بین کابینتی هم با ریل های مختلف، می توان ساماندهی نمود.

16. میز کاری تاشو و قابل نصب روی دیوار تهیه کنید. هنگامی که نیاز نیست به راحتی، نقش دکور دیواری را بازی می کند.

17. وسیله های مختلف و ساده را می توان به عنوان شلف و طبقه برای ساماندهی اقلام مختلف مطابق تصاویر زیر استفاده کرد.

امیدواریم با ایده از تصاویر این پست، فضاهای خانه ی کوچک خود را ساماندهی کنید و با نظم بیشتر از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *