اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

صفحه دیواری آشپزخانه یا پگ بورد چیست و چه کاربردی دارد؟

نظم دهی اشپزخانه و سازماندهی وسایل

ساماندهی آشپزخانه، دغدغه همیشگی است. بسیاری از افراد، اگر صاحب بزرگترین آشپزخانه هم باشند، باز از کمبود جا و سر و سامان دادن وسایل شکایت می‌کنند. پگ بورد، ایده‌ای فوق العاده کاربردی و جذاب برای نظم دهی به آشپزخانه است. در ادامه ضمن آشنایی با پگ برد، با انواع و چگونگی کاربرد آن در ساماندهی آشپزخانه آشنا می شوید.

 

 

پگ بورد انتخابی نوین برای ساماندهی آشپزخانه


اولین بار پگ بورد، توسط یک آشپز معروف آمریکایی معرفی شد. قابلمه و وسایل را به یک صفحه دیواری آشپزخانه وصل می‌نمود. بعدها با ایده برداری از این حرکت خلاقانه، پگ بورد دیواری های امروزی به وجود آمد.

 

 

پگ بورد یا صفحه دیواری آشپزخانه چیست؟


پگ بورد، صفحه‌ای مسطح و پر از سوراخ‌های متعدد است، روی دیوار نصب می‌شود و با روش‌های مختلف، وسایل را به آن آویزان می‌کنند. ساده ترین تعریف از این صفحه جادویی، همین است. صفحه دیواری پگ بورد در جنس و ابعاد دلخواه، متناسب با فضای دلخواه، قابل سفارش است. همچنین تعداد سوراخ و فاصله آن‌ها با توجه به نیاز و نوع وسایل، در پگ بورد قابل سفارش است. چوب و فلز، متداول ترین جنس برای ساخت پگ بورد آشپزخانه است.


در فضاهای کوچک، پگ بورد دیواری، راه‌حلی شگفت انگیز، برای ساماندهی آشپزخانه است، چراکه این صفحه دیواری، سطح را اشغال نمی‌کند و از فضای آشپزخانه کم نمی‌شود. در عوض، در نظم دهی محیط بسیار موثر است.

پگ بورد را از چگونه و از کجا تهیه کنیم؟

این صفحه دیواری پرکاربرد را در ابعاد و جنس دلخواه، می‌توانید به کارگاه چوب یا کابینت سازی ها، سفارش دهید.

 

اما اصلا چیز خاص و پیچیده ای نیست، اگر اهل کار فنی هستید، خودتان با کمی ابزار وسایل، پگ بورد آشپزخانه درست کنید.

 

با کمک یک متر، دریل و مته با اندازه مناسب، سوراخ‌های متعدد با فواصل معین، ایجاد کنید و در صورت دلخواه، صفحه را متناسب با دکوراسیون آشپخانه، رنگ کنید. پگ بورد شما برای ساماندهی آشپزخانه آماده نصب می‌باشد. انواع قلاب و نگهدارنده‌ها را برای آویزان کردن وسایل مختلف روی آن استفاده کنید.

 

 

 

در نوعی دیگر، از صفحات آهنربایی و فلزی در پگ بورد آشپزخانه، برای نظم دهی استفاده می‌شود. این صفحات، بخاطر خاصیت مغناطیسی، برای قرار دادن چاقو و وسایل فلزی بسیار مناسب است وعلاوه بر در دسترس بودن راحت وسایل، از شلوغی آشپزخانه کاسته و وضعیت سر و سامان پیدا می‌کند.

انواع کاربرد پگ برد در آشپزخانه

روزانه با کلی درب قابلمه و وسایل مختلف در آشپزخانه، روبرو هستید. ساماندهی وسایل آشپزخانه، یکی از دغدغه های مهم، مخصوصا در فضاهای کوچک است. با استفاده از پگ بورد، با مشکلات برای همیشه خداحافظی کنید. اگر فضای کافی در آشپزخانه دارید و به دنبال سازماندهی کابینت‌ها هستید، به احتمال زیاد، مقاله های نظم دهی کابینت بیشتر به کمکتان بیاید.

 

4 روش کاربردی، برای نظم دهی کابینت زیر سینک ظرفشویی

 

ایده‌های مختلفی برای بهره بردن از پگ بورد یا این صفحات جادویی، وجود دارد. در ادامه، چند مورد از آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ساماندهی درب قابلمه
  • نمایش قوطی‌های ادویه و دسترسی آسان به آنها، با طراحی پگ بورد خلاقانه.
  • سازماندهی درب قابلمه، ماهیتابه و وسایلی از این قبیل با استفاده از پگ برد آشپزخانه.
  • برای نظم دهی آشپزخانه، از قفسه و طبقه روی پگ برد استفاده کنید و ظاهر زیباتری به این صفحه دیواری ببخشید.
  • علاوه بر دیوار خالی در آشپزخانه، داخل درب کابینت‌ها هم، می‌توان با توجه به ابعاد آنها، این صفحات دیواری پگ بورد را ایجاد کرد و از فضای موجود، استفاده حداکثری نمود.

 

  • حتی اگر از هر نظر، فضای کافی در آشپزخانه وجود داشت و موافق آویزان کردن وسایل آشپزخانه روی صفحه دیواری نبودید، از این ایده جذاب، برای بهبود دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید. پگ بورد را به صفحه پویا و زنده تبدیل نمایید. گل و گیاهان مختلف را، با توجه به شرایط نگهداری آن، روی پگ بورد قرار دهید و دیوار سبز در آشپزخانه به وجود آورید. قطعا از منظره ایجاد شده لذت خواهید برد.
  • در طراحی کابینت‌‌های امروزی، قسمتی را به عنوان سوپرمارکت ایجاد می‌کنند. اما اگر کابینت شما، قدیمی است، و در نتیجه محل مناسبی برای ذخیره مواد غذایی پیش بینی نشده است، کافی است از پگ بورد استفاده کنید. پس از نصب پگ بورد، قفسه های مختلف و مناسب با نیاز آشپزخانه را روی آن قرار دهید و برای نگهداری مواد غذایی یا سایر وسایل استفاده نمایید.
چیدمان اشپزخانه
چیدمان پگ بورد در آشپزخانه
منظم کردن وسایل در اشپزخانه

یک راه حل ایده‌آل برای هر آشپزخانه، استفاده از پگ بورد دیواری است. کافی است، یک دیوار خالی و فضای مناسب داشته باشید، همانطور که پیش از این گفته شد، با کمترین هزینه، با سلیقه خود می‌توانید یک دیوار جذاب و پرکاربرد داشته باشید. خلاقیت شرط اصلی زیبایی در دکوراسیون داخلی است.

 

استفاده از پگ بورد یا صفحه دیواری، به فضای آشپزخانه محدود نمی‌شود، بلکه از انواع پگ برد برای نظم بخشیدن به فضاهای مختلف می‌توان استفاده نمود. در پست های آینده، پگ بورد نظم دهنده در اتاق مطالعه و سایر فضاها را معرفی می‌کنیم. این ایده های جذاب، تنها چراغی روشن است که شما را یاری می‌کند تا ذهن خود را از محدودیت خارج کنید و خلاقیت به خرج دهید. شما چه ایده ای برای استفاده از پگ بورد در نظم دهی سایر فضاها دارید؟ اگر در این مطلب، ایده جدیدی را به شما معرفی کرد و برایتان جالب بود، هوم ساز را به دوستان خود معرفی کنید.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *