راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

طراحی اتاق زیر شیروانی برای کودکان

برای تبدیل اتاق زیر شیروانی به اتاق خواب و بازی کودکان، نکات این پست را در نظر بگیرید.

اتاق زیر شیروانی، اتاق هایی با سقف شیب دار است که معمولا در شهر های شمالی ایران، بخاطر بارندگی و نوع طراحی سقف، رایج است. به اتاق زیر شیروانی، کمتر توجه می شود و اغلب به عنوان انباری رها شده است. اما می توان در همین فضا، تغییرات شگفت آوری ایجاد کرد و آن را به یک فضای کاربردی تبدیل کرد. شاید طراحی و استفاده از اتاق زیر شیروانی، به نظر مشکل باشد، اما اگر طراحی آن، درست صورت بگیرد و به پتاننسیل های آن توجه شود، اتاق زیر شیروانی فضای متفاوتی را برایتان رقم می زند. اتاق زیر شیروانی را، می توان به کاربری های مختلف تبدیل کرد. اتاق کودکان، یکی از گزینه هایی است که خاص بود فضای زیر شیروانی، طراحی آن را جالب و هیجان انگیز می کند. در ادامه نمونه های مختلف دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی را برای اتاق کودکان می بینیم.

اگر تا به حال از اتاق زیر شیروانی به عنوان انباری استفاده می کردید، برای اطمینان از سازه و تحمل بار، حتما با متخصص مشورت کنید چراکه وزن مبلمان و وسایل برای تبدیل اتاق زیر شیروانی به اتاق خواب، باید در نظر گرفته شود. نگران نباشید، در صورت وجود مشکل، با تقویت سازه، اتاق زیر شیروانی برای بهره برداری آماده می شود.


اتاق زیر شیروانی در معرض مستقیم شرایط آب و هوایی است، برای گرما و سرما حتما، چاره ای بیاندیشید.
از طرح سقف و دیوار ایجاد شده در اتاق زیر شیروانی، می توان در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد و با خلاقیت، طرح های جالبی اجرا نمود. با در نظر گرفتن فضای داخلی، محل تخت خواب، فضای مطالعه و بازی را به راحتی تفکیک و فضای منحصر به فردی را خلق کنید.


به ابعاد تخت، کمد و وسایلی که قرار است در اتاق زیر شیروانی استفاده شود، توجه کنید. سرگیر بودن سقف در برخی قسمت ها، انتخاب مبلمان شما را محدود می کند.


رنگ های روشن و شاد انتخاب کنید، اولا کودکان به رنگ ها علاقه مند بوده و در روحیه ی آن ها بسیار تاثیر گذار است. دوما، رنگ های روشن، اتاق زیر شیروانی را بزرگ تر نشان می دهد. مخصوصا سقف را حتما، به رنگ سفید در آوردید.

دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی را با طراحی مبلمان مختص فضا، بهینه سازی کنید و از حداکثر فضا استفاده نمایید. طرح های زیر نمونه های از این قبیل است.

شاید تامین نور در تمام قسمت های اتاق زیر شیروانی، کافی نباشد، به همین خاطر باید به نورپردازی آن توجه شد. از لامپ و چراغ های مختلف استفاده کنید.

 

طراحی داخلی اتاق زیر شیروانی را مورد توجه قرار دهید و فضاهای سرگرم کننده ای برای کودکان طراحی کنید، نمونه تصاویر زیر، ایده های جالبی به شما میدهند تا اتاق زیر شیروانی را به مکان دنج تبدیل کنید.

در قسمتی که ارتفاع کمتری دارد، تخت خواب را قرار دهید تا از سرگیری هنگام فعالیت جلوگیری شود. از شلف و قفسه بندی های مختلف برای تزیین و ساماندهی فضا استفاده کنید.

اتاق زیرشیروانی را با طراحی های خاص، به اتاق رویایی بچه ها تبدیل کنید. رنگ و نقاشی های مختلف روی دیوار و سقف، فضای متفاوتی خلق می کند. مثلا ماه و ستاره های شب نما روی سقف شیبدار، در شب اتاق را خاص و زیبا می کند.

برای اتاق کودکان، برچسب ها و تصاویر کارتونی جذاب است، دیوار ها را طرح هاای مختلف تزیین کنید. شیب سقف، در ایجاد طرح های خلاقانه به شما کمک می کند.

اتاق زیر شیروانی را به اتاق خواب، بازی و حتی اتاق مطالعه‌ی کودکان تبدیل کنید و تجربه ی متفاوتی برای کودکان رقم بزنید. از تصاویر این پست ایده بگیرید و تزیین اتاق زیر شیروانی را به بهترین شکل انجام دهید و تجربه های خود را با من در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *