اثاث و لوازم, طراحی و مناسبت ها

بازی کودکان با طراحی خلاقانه بیزی بورد

بیزی برد کودک

بیزی بورد چیست؟ بازی کودکان با وسیله‌ای که احتمالا عاشقش می شوند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با جزئیات این اسباب بازی هیجان انگیز آشنا شوید. بچه‌ها، بازی کردن را دوست دارند و به شدت دنبال کشف دنیای جدید اطراف هستند. شاید تابه حال شما هم با این مسئله روبرو شده‌اید که کودکان به جای بازی با اسباب بازی‌ها و وسایل خودشان، مدام در حال بازی با وسایل خانه و آشپزخانه هستند. حتی یک قابلمه ساده از همه چیز برایشان جذاب تر است. بازی کودکان به رشد و پرورش آن ها کمک نموده و اگر درست انتخاب شود، هوش و هیجان را در کودکان بالا خواهد برد. بیزی بورد را جایگزین گوشی و وسایل الکترونیکی کنید و علاوه بر جنبه بازی و حس خوب، هوش کودکان را با کنجکاوی و کشف کردن، تقویت نمایید.

 

اسباب بازی بیزی بورد

بیزی بورد چیست؟


در ساده ترین تعریف، بیزی بورد، در واقع تخته ای معمولی است که از قرار دادن وسایل مختلف روی آن به وجود می آید. در ادامه، نمونه های مختلفی از آن را در تصاویر مشاهده می کنید. بیزی بورد می‌تواند تنها، یک تخته ساده باشد یا یک کلبه کودکانه با چوب، که دور تا دور آن را وسایل واقعی و هیجان انگیز تشکیل داده باشد. هنر و خلاقیت سازنده همه چیز را تعیین می‌کند.

چگونه بیزی بورد بسازیم؟

 

وسایل و اشیا مورد علاقه‌ی بازی کودکان را در خانه شناسایی کنید و با تهیه‌ی آن‌ها، بیزی بورد‌های خلاقانه بسازید. این صفحات شلوغ، تنوع زیادی خواهند داشت، چراکه طیف سنی استفاده از این صفحات محدود نبوده و در هر سنی بچه ها به وسایلی خاص تمایل دارند. از طرفی علاقه‌ی هر کودک با دیگری متفاوت بوده و همین باعث می شود بیزی بورد‌های متنوعی ایجاد شود.


به طور مثال فرزند شما، عاشق بازی با تلفن و گوشی و آیفون است یا از بازی کردن با کفگیر و قاشق، لذت می‌برد. با هر کدام از اینها، یک بیزی بورد جدید ساخته می‌شود.
به بورد ها توجه کنید، اصلا کار پیچیده و سختی نیست. با ساده ترین وسایلی که در اطراف دارید، بیزی بورد خلاقانه بسازید و موجب سرگرمی کودکان شوید. بورد زیر از ابزارهای علاقه‌ی پسر بچه‌ها، تهیه شده است. لولا، بست و دستگیره‌ی درب، تابلوی هیجان انگیز برای بازی کودکان خلق کرده است.

اول از همه دنیای کودکتان را کشف کنید و علاقه و تمایلات او را بررسی کنید و سپس به ساخت بیزی بورد اقدام کنید. از قرار دادن اشیا خطرناک، خودداری کرده و مطابق سن او، ابزار بازی کودکان را لیست و روی بیزی بورد نصب کنید. معمولا کودکان نوپا 1 تا 3 سال، علاقه‌ی بیشتری به بیزی بورد نشان خواهند داد. هر چند که بیزی بورد، یک کاردستی خلاقانه، به منظور کشف ابزار مختلف، برای بچه‌های بزرگتر خواهد بود. وسایل بیزی بورد را به فراخور سن و جذابیت بازی کودکان، می توانید تغییر دهید. دنیای بازی و علایق پسر و دختر فرق می کند، همین باعث می شود، برخی اوقات در طراحی بیزی بورد‌های پسرانه، بیشتر دنبال ابزارآلات باشید. کودکان کوچک تر به رنگ ها، واکنش نشان می‌دهند، در ساخت بیزی بورد کودکان نوپا، رنگ آمیزی را فراموش نکنید. خلاصه صفحه‌ای در اختیار دارید که با توجه به آنچه مورد علاقه بچه‌هاست و به آن عکس العمل نشان می‌دهند، آن را به وجود آورید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

ترفندهای جذاب برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

 

هنرنمایی خلاقانه با کاردستی ساده و جذاب

بازی کودکان، دنیای پیچیده ای دارد، لذتی که از باز و بست یک زیپ ساده در آن ها ایجاد می شود را شاید با ده ها مدل اسباب بازی های مدرن، نتوان ایجاد کرد. با ساخت بیزی بورد برای فرزندانتان، دیگر نگران خرابی وسایل خانه نباشید چراکه او برای خود مستقل شده است!!

 

تهیه ی بیزی بورد و هدیه ی آن به کودکان، پیشنهاد جذابی است. نه تنها باعث خوشحالی او می شود، بلکه مطمئن باشید، هدایای دیگر را فراموش خواهند کرد!

 

کمی از دنیای تکنولوژی فاصله بگیرید و به جای تهیه انواع و اقسام بازی های الکترونیکی، گوشی و تبلت، اجازه دهید کودکان رشد کنند و از تجربه دنیای اطراف لذت ببرند. اسباب بازی بیزی بورد، شاید به نظر ساده است، اما به تمام ابعاد رشد و کنجکاوی کودکان پاسخ می‌دهند. اول از همه اینکه آنها با ابزار واقعی بازی می‌‌‌‌کنند، همان چیزی که شاید همیشه از آن نهی می‌شوند و جملاتی از قبیل دست نزن می‌شنوند. علاوه بر این، با کشف و لمس وسایل مختلف، وارد دنیای متفاوتی می‌شوند.

 

نمونه های مختلف بیزی بورد را در تصاویر، مشاهده کردید، همین حالا دست به کار شوید و بیزی بورد مورد علاقه ی بازی کودکان را بسازید و آن ها شگفت زده کنید. منتظر نظرات و ایده های جذاب شما هستیم. آیا تا به حال با بیزی بورد آشنایی داشته اید؟ به نظر شما کودکان در مواجه با این بورد اسباب بازی جذاب چه می‌کنند؟

ساخت بیزی بورد

برای ساخت بیزی بورد، صفحات چوبی را در ابعاد مختلف با طرح‌های متنوع سفارش دهید و روی آن سوراخ‌های متعدد تعبیه کنید. سپس وسایل مختلف را، با ترفندهای مختلف، روی آن سوار کنید. بیزی بورد را می توانید روی دیوار، به صورت ثابت نصب کنید، یا در ابعاد کوچکتر و قابل حمل تهیه کنید. با توجه به شرایط خانه و سلیقه‌ی خود، طرح‌های خلاقانه برای بازی کودکان با بیزی بورد‌های جذاب، ایجاد کنید.

 

یک پیشنهاد جذاب، ساخت یک کلبه‌ی بازی است. یک کلبه چوبی در ابعاد کوچک و متناسب با فضای اتاق کودک، سفارش دهید و دیوارهای آن را به بیزی بورد تبدیل کنید. کلبه به تنهایی، همیشه برای بچه ها هیجان انگیز است، حالا تصور کنید بتوانند درون کلبه با وسایلی که به آن علاقه مند هستند، بازی کنند. بی شک این کادوی بی‌نظیر بسیار مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *