اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, مصالح طراحی

تغییر دکوراسیون با ساخت دکوری‌های ساده و ارزان

کاردستی با وسایل دورریختنی

با استفاده از وسایل ساده و باور نکردنی، دکوری های جذاب بسازید. از ترفندهای جالب این پست، ایده بگیرید و فضای داخل خانه را متحول کنید. دکوراسیون داخلی و ایجاد تغییر و تحول، برای همه جذاب و محبوب است. مخصوصا اگر بتوانیم با ایده های ساده، زیبایی را، به خانه بیاوریم. در این پست همراه شما چند ترفند فوق العاده جذاب، برای ساخت دکوری های ساده و کاربردی، یاد می گیریم. با کمی خلاقیت، با استفاده از وسایلی که فکرش را هم نمی کنید، کاردستی هایی زیبا، بسازید و شادابی را به منزل بیاورید.

 

 

اگر به کارهای هنری و کاردستی با وسایل دور ریختنی، علاقه‌مند هستید، پست‌های قبلی هوم ساز را از دست ندهید. این بار به سراغ قوطی کنسرو، پاکت‌های شیر، فلاپی دیسک‌های قدیمی و کلی وسایل در دسترس دیگر می‌رویم و کاردستی ساده وجذابی را خلق می‌کنیم. تصاویر به اندازه کافی گویای ماجراست، با ما همراه باشید.

 

 

12 کاردستی ساده با وسایل دور ریختنی :

1. قوطی های کنسرو

 

قوطی ها را بعد از شست و شو، با کاغذ یا پارچه های رنگی و چسب بپوشانید. نخ کنفی را دورش محکم ببندید و به عنوان دکور، جاشمعی تزیینی، در محل دلخواه آویزان کنید. می توانید، از چند گیره و چوب لباسی، مطابق تصویر زیر استفاده کنید.
قوطی را با استفاده از دریل، چند سوراخ به دلخواه بزنید و سپس رنگ کنید. یک جاشمعی ساده زیبا خواهید داشت!

قوطی ها با ارتفاع بیشتر، مناسب جامدادی یا وسایل دیگر است. با استفاده از تکه های چوب پنبه، یا نی های رنگی، حتی مداد شمعی و هر چیزی که به ذهنتان می آید، سطح قوطی را بپوشانید و یک وسیله کاربردی و زیبا بسازید.

 

 

 

هر نوع قوطی کنسرو با هر شکل و ابعادی که در دسترس دارید را تمیز شسته و برای ساخت این کاردستی ساده استفاده کنید. برای پوشش آن، گیره چوبی‌های قدیمی گرفته یا چوب بستنی های موجود، مورد نیاز است. نخ کناف، تزیینات گل و چسب بقیه ابزاری است که به آن نیاز پیدا می‌کنید. مهم، ایده کار است، در نهایت به اندازه خلاقیت تک تک افراد، می‌توان تزیینات نهایی را با وسایل دور ریختنی موجود، انجام داد.
چوب‌بستنی یا گیره‌های قدیمی را دورتادور قوطی بچسبانید. اگر می‌خواهید تغییرات بیشتری اعمال کنید، از اسپری رنگ برای پوشاندن چوب‌ها استفاده کنید، در غیر اینصورت رنگ طبیعی آن، به اندازه کافی زیباست. سپس با نخ کناف و چس روی آن را تزیین کنید.

 

 

2. فلاپی دیسک های قدیمی

 

احتمالا هنوز در اغلب خانه ها، فلاپی دیسک های قدیمی، وجود دارد، امروزه فلش های متنوع جایگزین شده است، و این دیسک ها به نوستالژی تبدیل شد، سراغ آن ها بروید و با کمک تصاویر زیر، یک جا مدادی جذاب درست کنید.

 

 

3. نخ کاموا

 

با نخ کامواهای رنگی، گلوله های کوچک درست کرده و قسمت‌های مختلف خانه را تزیین کنید. تصویر زیر به شما کمک می کند تا به راحتی آن را تهیه کنید. ریسه های رنگی و جالب، برای مراسم مختلف یا اتاق کودکان، بسیار کاربردی است. تعداد زیادی از این گلوله های کاموایی را کنار هم قرار بدهید و پادری متنوعی را به وجود آورید.

4. چوب خشک درختان

 

 

چوب های خشک درختان در فصل زمستان، به وفور در حیاط و اطراف ما وجود دارد. تعدادی از آن ها را دسته کنید و با نظم کنار هم قرار دهید. با حلقه ای ساده و چسب، محل چوب ها را ثابت کنید. کاغذ یا گلوله های کاموایی رنگی را، روی آن بچسبانید و از آن لذت ببرید.
گلدان های خالی را با چوب پر کنید و تزیینات دلخواه را اضافه کنید و به زیبایی آن بیافزایید.

 

 

 

5. کاغذ رنگی

 

طرح‌های دلخواه را روی کاغذ رنگی کشیده و برش دهید. خلاقیت به خرج دهید و در سایزهای مختلف به هم بچسبانید. آنها را با نخ های محکم یا نی های متعدد ثابت کنید و ریسه‌های آویز جذاب بسازید و در قسمت های مختلف خانه بیاویزید.

6. شانه تخم مرغ

 

از جمله وسایلی که به ظاهر غیر قابل استفاده است، به تصاویر زیر دقت کنید که چه زیبا می توان از آن استفاده کرد. با چند برش و چسب، گل های زیبا ساخت و در تزیینات مختلف استفاده کرد.

7. پارچه لی

لباس‌های لی و به ویژه شلوار لی‌ها، از پرکاربردترین پوشاکی است که، پس از مدتی از مد افتاده، دلمان را زده، یا غیر قابل پوشیدن است، با ایده های بامزه، از آنها دکوری‌های شگفت انگیز بسازید. تصاویر زیر بسیار واضح است و به شما کمک می کند، با خلاقیت خودتان، وسایل جدید و دوست داشتنی خلق کنید.

8. لامپ

 

 

لامپ‌های سوخته را به چسب آغشته کنید و در اکریل‌های رنگی فرو نمایید. آویز‌های جذابی برای ریسه‌های شما آماده است. ریسه‌های زیبای زیر را نگاه کنید.

 

 

 

9. سنگ ریزه

 

 

سنگ‌ریزه‌هایی در ابعاد مختلف جمع آوری کنید. با آنها اشکال مختلف بسازید. روی آن‌ها نقاشی بکشید، رنگشان کنید و خلاقیت به خرج دهید. با کمی رنگ سبز و چسب و سنگ، گلدانی به زیبایی تصویر زیر تهیه کنید. سنگ ها را در قاب‌بندی‌های مختلف می توان استفاده کرد. با چسباندن آن ها در کنار هم پادری‌های سنگی بسازید و از کار دست خودتان لذت ببرید.

10. چوب پنبه

با استفاده از ورق‌های چوب پنبه و ایجاد چند سوراخ در آن، جامدادی بسازید و یا در آشپزخانه، برای قرار دادن کفگیر و وسایل ایستاده استفاده کنید.

11- پاکت شیر و آبمیوه

کاردستی با وسایل دور ریختنی مثل قوطی را بیشتر دیده ایم اما پاک‌های چندلایه کاغذی شیر و آبمیوه‌ها، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اینبار ببینید چطور با ساده ترین روش می‌توان جامدادی زیبایی را خلق کرد. به اندازه دلخواه، پاکت شیر یا آبمیوه را برش دهید و پس از شست و شو اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس به‌وسیله چوب بستنی روی آن را با چسب بپوشانید و تزیینات لازم را انجام دهید. برای پوشش داخل آن از تکه پارچه های در دسترس استفاده کنید و از جامدادی جدید لذت ببرید.

12- قوطی مقوایی استوانه ای

تصاویر کاملا واضح است، مطابق آنچه در موارد بالا گفته شد، می توان از اسپری رنگ، نخ کناف، چسب، گل‌های تزیینی و پارچه برای خلق یک کاردستی ساده و جذاب استفاده نمود. مراحل ساخت جا قاشقی یا جا مدادی را در تصاویر زیر دنبال کنید.

در این پست دیدیم که چگونه می توان با وسایل ساده و دور ریختنی، دکوری‌های جذاب و جالب خلق کرد و در تغییر دکوراسیون موثر بود. آنچه در تصاویر بالا مشاهده کردید، ساخت دکوری‌های ساده و ارزان با ساده‌ترین وسایل است که ابزار آن، در دسترس بوده و به‌راحتی می‌توان آن را ساخت. امیدواریم تصاویر و ایده‌ها مفید باشد و خلاقیت به خرج دهید و حال و هوای خانه را عوض کنید.

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “تغییر دکوراسیون با ساخت دکوری‌های ساده و ارزان

  1. احمد نظری گفت:

    مرسی از پست های اموزشی، واقعا عالی و کاربردیه

    1. بهاره بهروزی فرد گفت:

      ممنون از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *