طراحی و مناسبت ها

دکور هالووین و تزیین کدو تنبل

عکس جشن هالووین

ایده‌های جذاب و جدید تزیین کدو تنبل و چیدمان دکور هالووین را در این پست دنبال کنید. هالووین، جشنی سرگرم کننده با دکور و لباس‌های عجیب و غریب است که در پست قبلی، در مورد فلسفه جشن هالووین مفصل صحبت کردیم و نمونه‌ جا شمعی‌های تزیینی را، برای ایده گرفتن در ساخت دکور هالووین به تصویر کشیدیم. اما این‌بار به سراغ پرطرفدارترین عضو دکور هالووین، یعنی تزیین کدو تنبل و دکور میز می‌رویم، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید، قطعا ترفند دلخواه برای تزیین کدو تنبل را پیدا می‌کنید. 

 

جشن هالووین و 20 مدل شمع جذاب

تزیین خانه با دکور هالووین اصلا کار سختی نیست، کافیست کمی هیجان را چاشنی کار کنید و از نتایج آن لذت ببرید. در انتخاب لباس خلاق باشید و از گریم‌های متفاوت و ترسناک برای شرکت در این جشن استفاده نمایید. با ساخت دکور هالووین مهیج و ترسناک، مهمانان را غافلگیر کنید و شبی خاطره انگیز بسازید. نمونه‌های مختلف تزیین کدو تنبل و به دنبال آن دکور هالووین با سبک‌های مختلف را در ادامه نگاه کنید و از آن ها ایده بگیرید.

 

اگرچه هالووین جشنی ایرانی نیست، اما شاید بهانه کوچکی برای دورهمی و گذراندن لحظاتی خوش است، پس فرصت‌ها را غنیمت شماریم و از با هم بودن لذت ببریم.

تزیین کدو تنبل برای هالووین :

 

هنر میوه آرایی و برش کدو تنبل


برای تزیین کدو تنبل‌ها که عضو ثابت و پایه‌ی جشن هالووین است، ایده‌های متعددی وجود دارد. با توجه به کاربرد مورد نظر آن، تزیین کدو تنبل را انجام دهید. کمی هنر میوه آرایی و خلاقیت لازم است تا طرح‌های بی نقص و زیبایی را مطابق شکل‌های زیر روی کدو تنبل ایجاد کنید. نگران نباشید برخی از نمونه ها، آنقدر ساده و زیباست که با کمی توجه و تمرکز روی تصاویر زیر، به راحتی آن ها را ایجاد خواهید کرد.

در هنر میوه آرایی، طرح‌های تزیینی روی هندوانه، بسیارمتدوال است، دقیقا همان‌ها روی کدو قابل اجرا است. اما معمولا از طرح‌های توخالی برای کدو حلوایی استفاده می‌کنیم تا با قرار دادن شمع یا تعبیه چراغ داخل آن، منظره جالب‌تری را رقم بزنیم. هرچه طرح، تخلخل بیشتری داشته باشد، نور بیشتری عبور می‌دهد.

 

برای برش کدو چند نکته را به یاد داشته باشید.

 

1- اگر حرفه ای نیستید، ابتدا طرح دلخواه را با مداد یا ماژیک روی کدو پیاده کنید و سپس اقدام به برش نمایید.

2- چاقوی تیز و مطمئن انتخاب کنید.

3- بعد از اجرای طرح و خالی کردن محتویات کدو تنبل، اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

سخت نگیرید، اگر وقت زیادی ندارید، کافی است یک طرح ساده روی کدو پیاده کنید و برای دکور میز هالووین استفاده نمایید. به عکس‌ها نگاه کنید، برخی از آن‌ها، با برش چند کمان ساده به عنوان چشم و دهان، به کدو تنبل هالووین تبدیل شده است. از میوه های دیگر برای ترکیب تزیین کدو حلوایی استفاده کنید، مثلا با گوچه های ریز دور و اطراف آن را بپوشانید. یا برای موهای آن از تکه های برش زده خیار استفاده کنید. هنر و ذوق شما همه چیز را تعیین می‌کند.

قالب زنی کدو تنبل

 

از هنر میوه آرایی که بگذریم، با ترفند های زیر هم می توان، تزیین کدوتنبل را به بهترین نحو ممکن انجام داد. مثلا از قالب‌های مختلفی که در خانه دارید بهره بگیرید و روی کدوتنبل به همان شکل، حفره‌های دلخواه ایجاد کنید. این کار سریعتر و راحت تر از میوه آرایی است. اگر با قالب‌های فلزی کوچک مثل قلب روی تمام سطح کدو برش و حفره ایجاد کنیم، با قرار دادن منبع نور داخل آن، فضای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. حتی می‌توان بعدها به عنوان چراغ خواب از این تزییات هالووین استفاده کرد.

 

اگر قالبتان فلزی و محکم است، کافی است کدو را در محل مناسب ثابت کنید و سپس با قرار دادن قالب روی کدو، با ضربات محکم، شکل آن را روی کار ایجاد کنید. در غیر اینصورت با داشتن قالب های ضعیف و پلاستیکی، با ماژیک طرح را ایجاد نموده و سپس با وسیله مناسب برش را انجام دهید.

ترفندهای جالب تزیین کدو تنبل

برای برش و ایجاد طرح روی کدو، روش‌های متفاوتی وجود دارد، غیر از روش‌های گفته شده، با دریل و مته‌های متفاوت، سوراخ های کوچک و بزرگ روی کدوتنبل ایجاد کنید و تصویر دلخواه را به وجود آورید. در تصویر روبرو، طرح روباه با همین روش روی کدو تنبل ایجاد شده است. پس از قرار دادن منبع نور داخل کدو، منظره هیجان انگیزی را مشاهده می‌نمایید.

 

با مقداری نخ و پونز هم طرح‌های مختلفی را مثل یک نقاشی می‌توان روی کدوتنبل ایجاد کرد، به نظرم این راحت‌ترین کار ممکن است، چرا که دقت و حوصله نقاشی و برش و ظرافت‌های خاص را ندارد. به تصاویر زیر دقت کنید، تنها چند نمونه از این ایده هاست، پیشنهاد شما برای تزیین کدو تنبل چیست؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

با تکه هایی که از کدوتنبل در می آورید، جداگانه می توانید، دکور جدیدی خلق کنید و برای تزیین میز هالووین استفاده نمایید.

دکور هالووین

در ادامه نمونه‌های مختلف از دکور هالووین برای میز پذیرایی را می بینید که به سادگی و بسیار زیبا تزیین شده است. برای تزیینات هالووین، می‌توانید یک قسمت از خانه یا کل آن را به این‌کار اختصاص دهید، در ادامه چند ایده کاربردی و ساده معرفی می‌کنیم.

 

ایده های ساده برای دکور هالووین :

 

  • از ظرف‌های رنگی، شکل‌دار و متنوع برای میز هالووین استفاده کنید

 

  • ظروف ساده را با تور و پارچه، تغییر دهید و از یک تم رنگی برای کل مجموعه استفاده نمایید.
  • نارنجی و مشکی از رنگ های اصلی و انتخاب همیشگی برای جشن هالووین است اما رنگ های بنفش و طلایی با ترکیب مشکی، انتخاب جدید و جسورانه ای خواهد بود.

 

  • با نمد، فوم یا مقوا، ریسه‌های رنگی و طرح های متنوعی را به وجود آورید و از آن‌ها در دکور میز هالووین استفاده کنید. حتی برای تزیین ورودی خانه، به کاربردن ریسه‌های جذاب رنگی، زیبا است.

 

  • شمع و ریسه های نور را فراموش نکنید، هنگام شب و با خاموش کردن چراغ‌ها، نورهای موضعی، فضا را بسیار جذاب خواهد کرد. در گوشه‌های خانه کدو تنیل هالووینی را که با روش‌های بالا تزیین کرده اید، به عنوان منبع نوری قرار دهید، در هنگام شب، تصاویر هیجان انگیزی در خانه به وجود می‌آید.

 

  • خفاش، عنکبوت یا اسکلت از طرح های رایجی است که در تم جشن هالووین استفاده می شود، با استفاده از عروسک‌های پلاستیکی، آن ها را به دکور اضافه کنید و یا خلاقیت به خرج داده با نخ کاموا، تار عنکبوت روی دیوار درست کنید یا از مقوا برای درست کردن خفاش استفاده کنید و در محل های مختلف، برای تزیین دکور هالووین از آن کمک بگیرید.

جشن و حال و هوای آن همیشه جذاب است، در پست‌های آینده برای دکوراسیون مناسبت‌های مختلف پیشنهادهای جدیدی ارائه می‌کنیم، با هوم ساز همراه باشید.

 

قطعا با دقت به تصاویر بالا، ایده های جدیدی در ذهن شما ایجاد خواهد شد، تجربه شما از تزیین دکور هالووین چیست؟ پیشنهادات جذابتان را با هوم ساز به اشتراک بگذراید و این پست را به دوستانی که در تدارک جشن هالووین هستند ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *