اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

ساماندهی و چیدمان کفش در منزل با انواع جاکفشی خلاقانه

انواع جاکفشی خلاقانه

بهترین محل برای قرار دادن کفش کجاست؟ نگران نباشید، تا اخر این پست ما را همراهی کنید تا ترفندهای خلاقانه ذخیره سازی و چیدمان کفش با انواع جاکفشی را به شما آموزش دهیم.

 

این همه کفش را کجا قرار دهیم؟ احتمالا، بارها این جمله را گفته یا شنیده اید و برای ذخیره سازی و چیدمان کفش در منزل، دچار مشکل شده‌اید. راه حل چیست؟ قطعا اولین گزینه ای که به ذهن می رسد، تهیه و استفاده از جاکفشی است. انواع مختلفی از جاکفشی با ابعاد و اندازه های متفاوت در بازار وجود دارد اما ظرفیت آن محدود است و اگر فضای کافی در اختیار نداشته باشید، باید به فکر ترفندهای هوشمندانه‌ تری بروید. در این مقاله، برای چیدمان کفش و سر و سامان دادن به اوضاع آن‌ها، پیشنهادات جذابی داریم، با هوم ساز همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی:   اتاق لباس در خانه را چگونه طراحی کنیم؟

 

انواع روش‌های نظم دهی به کفش در خانه

چیدمان کفش در فضای زیرپله ها

 

زیر پله ها، گزینه‌ای عالی برای ساماندهی و چیدمان کفش ها است. جاکفشی های طراحی شده در فضای زیر پله، مشکل کمبود جا در خانه را حل کرده و محل مناسبی برای ذخیره سازی و چیدمان کفش است. علاوه بر این، هر پله را می توان، به صورت کشو مخفی طراحی کرده و به صورت جاکفشی از آن استفاده کرد.

 

اگر از قبل فضای زیر پله طراحی شده و به صورت کمد است، با استفاده از تقسیم کننده‌ها یا اضافه کردن طبقات به آن، محل بسیار مناسبی برای نگهداری کفش است، اما اگر همین حالا، تصمیم به استفاده از این فضا برای جاکفشی گرفته‌اید، حتما تعداد و اندازه‌های کفش را در نظر بگیرید تا دسترسی به وسایل برایتان راحت تر باشد. مثلا ابعاد کفش راحتی، بوت و دمپایی متفاوت است، محل مناسب نگهداری آن‌ها، در انتخاب راحت‌تر و سالم ماندنشان تاثیر گذار است.

جاکفشی در گنجه های دیواری

 

کمد دیواری را برای طراحی جاکفشی و چیدمان کفشها انتخاب کنید. محل‌هایی که فضای کافی در اختیار ندارید، از جاکفشی ریلی استفاده کنید و فضاهای پرت دیواری را به کار گیرید. از انواع اکسسوری برای نظم دهی داخل کمد دیواری استفاده نمایید و فضای منظمی را برای قرار دادن وسایل ترتیب دهید.


در تصویر زیر، با قرار دادن کفش ها در کمد دیواری و نامگذاری کشوهای ریلی، علاوه بر ایجاد جاکفشی، فضای کمد دیواری، ساماندهی و به صورت بهینه، مورد استفاده قرار گرفته است.


فضای بالای دیوار، اغلب بی استفاده است، در فضاهای کوچک، با قفسه بندی بالای در، مثل طاقچه های قدیمی، امکان ذخیره سازی کفش ها را در آن قسمت را فراهم کنید.


جاجورابی های روتین، در ابعاد بزرگتر، برای کفش ها مناسب بوده و می توانید پشت در یا داخل کمد دیواری، آن را نصب کنید.


قوطی‌های بدون استفاده یا لوله pvc را، می توان با خلاقیت کنار هم قرار داد و جاکفشی دکوری و زیبایی، مطابق تصاویر ساخت و در فضای ورودی یا اتاق خواب از آن استفاده نمود.

 

شلف و نردبان چوبی

 

 

شلف یا انواع قفسه ها در هر فضا، برای نظم دهی به کمک شما خواهد آمد و بسیاری از وسایل را ساماندهی می کند. استفاده از شلف برای کیف و کفش نیز بسیار کاربردی و مفید است، به شرطی که در محل مناسب نصب شود و عمق آن بیش از اندازه نباشد.

 

اگر نردبان های قدیمی چوبی دارید، آن ها را دوباره احیا و رنگ بزنید و با قرار دادن در محل مناسب، از آن به عنوان جاکفشی استفاده کنید. چیدمان کفش های رنگی، علاوه بر ساماندهی کفش ها، دکوری جالبی را در اختیارتان خواهد گذاشت.

چیدمان کفش در قفسه های دیواری

 

با کمی مهارت و خلاقیت، از فضای ذخیره سازی عمودی استفاده کنید تا فضای کمتری در سطح افقی اشغال شود. انواع سبد، جعبه و لوله ها را روی دیوار نصب کنید و برای چیدمان کفش از آن بهره مند شوید. مخصوصا گوشه های دیوار، پشت در و فضاهای پرتی از این قبیل، بهترین گزینه برای جاکفشی های دیواری است.

با ساده ترین وسایل، هم جاکفشی و فضای ذخیره سازی دارید و هم دکوراسیون فضا را متحول می‌کنید.

اکسسوری ها آماده به عنوان جاکفشی

 

از وسایل و اکسسوری های آماده در بازار، برای ذخیره سازی و چیدمان کفش ها استفاده کنید، تصاویر زیر، نمونه های مختلفی از آن ها را نشان می دهد.

 

 


جاکفشی خلاقانه با وسایل ساده

 

به اطراف خود نگاه کنید، ساده ترین وسایلی را که به فکرتان نمی رسد، شاید بتوانید به جاکفشی تبدیل کنید. یک مبل پا تختی در اتاق خواب، اگر فضای کافی داشته باشد، با تقسیم بندی داخل آن، مطابق تصویر زیر، چیدمان کفش را راحت کرده و فضای مناسبی در اختیارتان قرار می دهد.

همین حالا دست به کار شوید و فضای منزل را بررسی کنید، محل های مناسب را انتخاب و از روش های جذاب این پست، برای ایجاد جاکفشی و سر و سامان دادن به اوضاع کفش‌های اهالی خانه، ایده بگیرید. چیدمان کفش در جاکفشی های خلاقانه، بسیاری از بی نظمی ها را حل خواهد کرد. منتظر ایده های جدید و نظراتتان هستیم. مطلب بعدی مجله هوم ساز را شما پیشنهاد دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *