اثاث و لوازم, راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

تغییر دکوراسیون با چیدمان گلدان در خانه

برای چیدمان گلدان در خانه و آشتی با طبیعت سبز و زیبا، ایده های  هوم ساز را دنبال کنید.

تا به حال فکر کرده اید که، یک گلدان سبز و زیبا با ظاهری ساده، چقدر می‌‌تواند، فضای متفاوت و چشم گیری را در منزل یا محل کارتان به وجود آورد؟ یکی از مهم ترین ترفندهای دکوراسیون، استفاده از گل و گیاه در طراحی داخلی است. گیاهان سبز و زنده ای که علاوه بر طراوت و تازگی، به فضا جان داده و به یکباره تصویری فوق العاده را رقم خواهد زد. از بحث زیباشناسی و دکوراسیون داخلی که بگذریم، انرژی مثبت گیاهان برکسی پوشیده نیست، در نتیجه، اضافه کردن گلدان های زیبا به فضای خانه، سبب جذب فرکانس های مثبت شده و موجب تقویت روح و روانتان می گردد. چیدمان گلدان در خانه یکی از چالش هایی است که در دکوراسیون داخلی با آن مواجه می شویم، چیدمان گلدان در خانه را چگونه انجام دهیم؟ بهترین مکان برای قرار دادن گل و گلدان کجاست؟ هوم ساز اینجاست تا به سوالات شما پاسخ دهد، با ما همراه باشید.

چیدمان گلدان در خانه


راه های بسیاری برای چیدمان گلدان در منزل وجود دارد، اما 2 نکته مهم را باید توجه کنید:


1- اگر گلدان و گیاه خاصی برای خرید مدنظر دارید، ابتدا باید به ویژگی های آن و نیاز های اولیه اش توجه کرده و با در نظر گرفتن شرایط، مکان مورد نظر در خانه را انتخاب کرده و سپس به دکور کردن و چیدمان گلدان در خانه بپردازید.


2- برعکس مورد بالا، می توانید، مکان و محل قرار گرفتن گلدان را انتخاب کنید و حالا با توجه به فضای پیشه رو، گل و گلدانتان را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.


– گیاهان آپارتمانی، دارای شرایط نگهداری متفاوتی هستند، که بهتر است، قبل از خرید، آن ها را بشناسید و سپس اقدام کنید.

 

خب حالا که از اصول کلی کار مطلع هستید به سراغ چیدمان گلدان در خانه برویم.

استند و شلف های آماده برای چیدمان گلدان در خانه


راحت ترین روشی که برای چیدمان گلدان در خانه، به ذهن می رسد و در سال های اخیر، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، استفاده از استند های چوبی و فلزی در بازار است. گلدان ها با ابعاد مختلف را می توانید در طبقات قرار داده و یک گوشه سبز و دنج بسازید. در ضمن قابل جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌جایی است و در صورت داشتن شرایط مشابه نور و هوا در قسمت های دیگر خانه، می توان به منظور تغییر دکوراسیون، آن را جابه‌جا کرد.


شلف یا طبقه ها نیز، معرف حضور همه است. در فضاهای کوچک و به ویژه برای گیاهان رونده، مناسب ترین گزینه است. در نشیمن، اتاق خواب یا آشپزخانه، فرقی نمی کند، چیدمان گلدان در خانه به واسطه‌‌ی این شلف های پرکاربرد، فضا را زیبا و دلنشین می کند.

شلف و آویزهای معلق


برای چیدمان گلدان در خانه، با گل و گیاه های رونده، شلف های معلق را پیشنهاد می‌کنیم. با روش و ایده های مختلف می توان آن ها را ایجاد نمود، روی دیوار یا از سقف آویزان کنید و از منظره‌ی پدید آمده، لذت ببرید. نمونه های مختلفی را در تصاویر مشاهده می‌کنید، خلاقیت به خرج دهید و ازآن ها استفاده کنید.

گلدان بزرگ چاشنی نشیمن


گاهی چیدمان گلدان در خانه، به استفاده از یک گلدان تنها، خلاصه می شود. اتفاقا، تاثیر شگرف و فوق العاده ای در دکوراسیون داخلی دارد. کنار کاناپه یا گوشه‌ی نشیمن را به یک گیاه یا درختچه سبز بزرگ اختصاص دهید. گلدان را با توجه به بقیه وسایل و سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید. سفید، رنگی امن برای گلدان ساده در هر فضایی است.

چیدمان گلدان در خانه با بالکن جذاب

 

یکی از بهترین مکان های نگهداری گل و گلدان، بی شک، بالکن خانه است، به شرطی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد. عکس های زیر را نگاه کنید، منظره های شگفت انگیزی که فقط با گلدان و گیاهان سبز ایجاد شده است.

 

حیاط و باغچه خانه را چگونه طراحی کنیم؟

همین حالا دست بکار شوید و چیدمان گلدان در خانه را، به یکی از روش های بالا، وارد دکوراسیون داخلی کنید. رنگ سبز گیاهان را مهمان خانه کرده و حس نابتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *