راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری؟ کدوم بهتره؟ مسئله این است!

پوستر سه بعدی یا کاغذدیواری

اگر دچار سردرگمی شدین و نمیدونین انتخاب پوستر بهتره یا کاغذ دیواری، این پست رو از دست ندین. در این مطلب ضمن معرفی پوستر و کاغذ دیواری، تفاوتش با کاغذ دیواری می‌فهمید و انتخابتون راحت تر میشه. پوستر بهتره یا کاغذ دیواری؟ این سوالیه که خیلی پرسیده میشه.

 

در واقع میشه گفت برتری مطلق وجود نداره. اینکه قراره کجا استفاده کنید، چه توقعاتی دارین یا خیلی سوالات دیگه، بنا بر موقعیت و شرایطتتون تعیین می کنه، کدومش مناسب تره. بهتره اول توضیح مختصری که در مورد هر کدوم داده شده، مطالعه کنید و بعدش به سراغ تفاوت پوستر با کاغذ دیواری میریم. با هومساز همراه باشید.

شناخت پوستر دیواری ( پوستر سه بعدی ) و کاغذ دیواری :

پوستر دیواری و 13 نکته طلایی


پوستر دیواری، همون عکس خودمون در ابعاد بزرگه. به طوری که این عکس یا تصویر دلخواه، با توجه به ابعاد دیوار تهیه و نصب میشه و دیگه ثابت می مونه. این دیوارپوش نسبتا جدید، خیلی طرفدار داره حالا در ادامه متوجه میشین.


1- بزرگترین دیوار فضایی که می خواین دکور کنید به پوستر دیواری اختصاص بدین، تا بهتر دیده و اتاقتون زیباتر بشه.


2- متناسب با هر فضایی، طرح مناسب انتخاب کنید. از مشاوران طراحی داخلی هومساز کمک بگیرید.


3- در هر فضایی فقط یک پوستر دیواری نصب کنید. شلوغی بیش از حد، قشنگ نیست.

4- پوستر دیواری برای فضاهای بزرگ بیشتر جواب میده. اگه می خواین در فضاهای کوچک، پوستر دیواری بزنید، حتما از پوستر سه بعدی استفاده کنید تا به فضاتون عمق بده و بزرگتر بنظر برسه.

 

5- دو نوع پوستر داریم، هم آماده تو بازار هست و هم میشه اندازه‌ی دیوارتون دقیق سفارش بدین.

 

6- به مطابقت تصویر انتخابی و ابعاد دیوارتون توجه کنید. مثلا تصویرهای عمودی، رو دیوار مستطیلی و افقی نمیشه اجرا کرد، چرا؟ چون نسبت تصویر بهم میخوره و شکل کشیده میشه، اونوقت دیگه نتیجه خوبی نمیده و زیبا نیست.

 

7- رنگ مشکی و تیره، در بعضی از چاپ ها، کیفیت خوبی نداره، در ضمن هزینه‌ی بیشتری هم باید بپردازین.

 

8- پوستر پشتش چسب نداره و باید با چسب مخصوص نصب بشه مثل کاغذ دیواری.


9- پوستر دیواری محدودیت نداره و تصویری که دوست دارین و چاپ کنید. فقط عکستون باید کیفیت لازم برای چاپ تو ابعاد بزرگ و داشته باشه.


10- قیمت پوستر دیواری، متر مربعی حساب میشه و کاملا به صرفست.

 

11- قیمت پوستر دیواری بستگی به ضخامت، نوع کاغذ و نوع چاپ، متفاوته.


12- پوستر رو خودتون نصب نکنید! اگر یکی از تکه یا همون پنل ها خراب بشه، نمیشه همون پنل و دوباره سفارش داد، بلکه باید هرینه کل کار رو مجددا بپردازین.


13- اگرچه کیفیت کاغذ و چاپ پوستر دیواری خوبه و با پرداخت بیشتر، محصول با کیفیت و ضدآبی خواهید داشت اما در تمیز کردن اون احتیاط کنید که کیفیت اولیه رو از دست نده، با ابر مرطوب کفایت می کنه.

 

نکته دکوراسیون داخلی: در آپارتمان های کوچک، بهتره در پذیرایی و نشیمن، از تصاویر پوستر بزرگ استفاده نکنید. هم فضارو کوچک نشون میده، هم تصویر دید کامل و واضحی نداره، چون مبلمان جلوش قرار میگیره و در کل قشنگ نیست دیگه در جریان باشید. اگه به پوستر سه بعدی علاقه دارید، تو اتاق خواب حداقل استفاده کنید. ولی به طور کلی بهترین فضا برای انتخاب پوستر دیواری، فضاهای بزرگه.

معرفی کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری یکی از محبوب ترین محصولات دکوراسیون داخلیه، که بخاطر کیفیت خوب، طرح‌های مختلف و هزینه مناسب، بسیار پرطرفداره. در گذشته طرح‎های کاغذ دیواری محدود بود و به همین خاطر، رونق چندانی نداشت، ولی امروزه به لطف پیشرفت فناوری و خلاقیت، طرح‎های مختلف با جنس و کیفیت متنوع وارد بازار شده و معمولا جز اولین متریال هایی‌است که برای پوشش دیوار در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیره. همیشه برای پوشش دیوار، باید خواسته و توقع خودتون و بدونید. مثلا اگه میخواین، تغییر دکور زیادی داشته باشید یا بازی با رنگ‌‌ها رو دوست دارین، اصلا سراغ کاغذ نرید. رنگ بهترین گزینه شماست. هرچند رنگ کردن دیوار، دردسرای خودشو داره، اما تکنیک های رنگ‌آمیزی جدید، جذابش کرده. حالا تو یه پست جدید حتما براتون از روش های جدید رنگ کردن دیوار حرف میزنیم.

 

خصوصیات کاغذ دیواری:

 

– تنوع بالای طرح، مناسب هر سبک دکوراسیون و سلیقه های مختلف
– نصب سریع و آسان ( صرفه جویی در زمان )
– استفاده از چسب مخصوص
– نیاز به مهارت نصاب جهت اجرای تمیز و سطح یکنواخت
– نیاز به زیرسازی و سطح صاف دیوار، قبل از اجرای کاغذ دیواری
– خرید به صورت رولی
– در صورت انتخاب طرح‌های گلدار، بخاطر هماهنگی رول های کاغذ در کنار هم، پرتی داره
– تنوع جنس و قیمت با توجه به کیفیت
– کاغذ روی کاغذ چسبانده نمیشه، باید کاغذ قبلی جدا بشه ( با آبگرم و کاردک بدون هیچ آسیبی جدا میشه )

 

در ضمن یک مدل دیگه کاغذ دیواری پشت چسب دار هم وجود داره که دیگه لازم به چسب مخصوص نیست، در نتیجه خیلی راحت در قسمتهای مختلف میشه نصبش کرد، کاغذ دیواری پشت چسب دار هم تنوع و کارایی بالایی داره، اگه میخواین بیشتر راجبش بدونید حتما به پست زیر سر بزنید. مفصل راجبش توضیح دادیم.

 

هر آنچه باید در مورد کاغذ دیواری پشت چسب دار بدانید!

تفاوت پوستر با کاغذ دیواری


خب با پوستر آشنا شدین، حالا دیگه وقتشه تفاوتش با کاغذ دیواری و بررسی کنیم تا به نتیجه برسید. پوستر و کاغذ دیواری هر دو از یک خونوادن اما یه تفاوتای ریزی داره که اگه اونارو بدونید، راحت تر تصمیم می گیرید.


1- پوستر چند تکه ایه، بنا بر تصویر و ابعادتون، 3 تکه- 4 تکه و غیره اما کاغذ دیواری رولی فروخته میشه.


2- پوستر دیواری، پرتی نداره، مخصوصا اگه در و پنجره نباشه و دیوارتون یه دست باشه، یعنی اینکه، باتوجه به هزینه متر مربعی، به صرفه تر از کاغذ دیواری در میاد. چون کاغذ دیواری، قراره یه طرح تکرار بشه و باید مطابقت داشته باشه هر پنل کنار هم، پس اتلاف کاغذ حتما وجود داره و گرون تر در میاد.


3- درسته قیمت پوستر دیواری ارزان تر از کاغذ دیواری اما هزینه نصبش جدا محاسبه میشه. بذار یه مثال بزنم براتون، فرض کنید یه اتاق خواب قراره با دیوارپوش پوستر یا کاغذ دیواری دکور بشه، اگر یک دیوار و بخواین پوستر و دیوارای بقیه رو کاغذ انتخاب کنید، نصب کاغذ دیواری ها جدا و پوستر هم جداگانه یه نصب کامل در نظر گرفته میشه.


4- در کاغذ دیواری یه طرح تکرار میشه اما پوستر دیواری، یه تصویر کامله که از کنارهم قرار دادن تکه ها شکل می گیره.


5- تنوع پوستر دیواری بی نهایته، هر تصویری با هر موضوعی به شرط داشتن کیفیت میشه چاپ کرد. پر نقش و نگار بودن پوستر دیواری نسبت به کاغذ، جذاب ترش کرده.

خب با پوستر دیواری آشنا و تفاوت هاشو با کاغذ دیواری متوجه شدین، حالا بهتر می تونید انتخاب کنید و با توجه به بودجه و سلیقتون، بهترین خرید و داشته باشید. اگر سوالی دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میون بذارید، خوشحال میشیم شما رو تا انتخاب محصول و دکوراسیون خونه یا محل کارتون همراهی کنیم. سعی میکنیم در کوتاهترین زمان پاسخگو باشیم. راستی از لینک زیر می‌تونید به بخش فروش پوستر دیواری یا کاغذ دیواری‌های موجود در فروشگاه هومساز برید و سفارشتون و ثبت کنید.

 

خرید پوستر دیواری سه بعدی 

 

خرید کاغذ دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *