دسته‌بندی نشده, راهنمای طراحی داخلی

خانه ای درخشان با 11 ترفند خانه داری کاربردی و جالب

ترفندهای خلاقانه خانه داری

با وجود اینکه تمیز کردن خانه، فعالیتی وقت گیر است و ممکن است علاقه‌ی چندانی به آن نداشته باشید، اما اگر چند ترفند خانه داری موثر و مفید را بدانید، علاوه بر اینکه، زمان کمتری را از دست می دهید، عاشق نتیجه کار می شوید. این احساس موفقیت را وقتی می‌بینید که تمام مکان و وسایل درخشان است، همین حس خوب، تلاشتان را توجیه می کند. برای اینکه خانه شما برق بزند، ما اینجاییم تا 10 ترفند خانه داری بی نظیر و کاربردی را در ساده ترین حالت ممکن معرفی کنیم. با هومساز تا انتهای مقاله همراه باشید.

ترفندهای ساده خانه داری

1- از بین بردن لکه و دوده از کابینت

اولین ترفند خانه داری مخصوص آشپزخانه است. کابینت‌ها در طول زمان، گرد و غبار را به خود جذب کرده و زیبایی چندانی ندارد، اما برای رفع این مشکل، به سراغ ترکیب معجزه آسای سرکه و جوش شیرین بروید. به صورت خمیری با هم مخلوط کرده و با مسواک یا اسفنج برای پاک کردن سطح مورد نظر استفاده کنید و از نتیجه‌ی کار لذت ببرید. مواد شوینده با ترکیبات شیمیایی، علاوه بر آسیب به سلامتی و محیط زیست، موجب رنگ‌پریدگی و از بین رفتن رنگ سطوح و کابینت می‌شود.

2- شستن و تمیز کردن اسباب بازی و لگو


تکه‌های اسباب بازی‌ها، به ویژه قطعات کوچک لگوها، بسیار لکه دار هستند. اگر بخواهید تک تک آن ها را تمیز کنید، قطعا سخت و وقت گیر است. بنابراین همه آن ها را در یک پارچه نازک یا توری قرار دهید و داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. به کمک پودر ماشین یا صابون، بسیار تمیز و درخشان می شود. پس از خروج از ماشین روی ملحفه ای پهن کنید تا خشک شود. همین ترفند خانه داری به ظاهر ساده، کلی از زمان شما را ذخیره کرده و در عوض وسایل به راحتی تمیز می شود.

 

3- تمیز کردن فاصله بین شیشه فر یا گاز


شیشه‌های دو جداره در وسایل مختلف مثل فر، بیشتر اوقات کثیف به نظر می رسد چراکه دسترسی به آن سخت است. پارچه یا دستمال نرم را به سر سیم فلزی یا سیخ وصل کنید و به راحتی فضای بین آن را تمیز کنید. در برخی از مدل فرها، شیشه کاملا خارج می‌شود، به این ترتیب کار شستشو و نظافت آن آسان‌تر است.

4- تمیز کردن صفحه اتو

گاهی بعضی از لباس‌ها، با اتوی داغ، روس سطح اتو می‌چسبد یا رنگ می‌دهد، نمک چاره کار است. اتو را به برق بزنید تا کاملا داغ شود، سپس گزینه بخار را فعال کنید و روی سطحی که پر از نمک است بکشید. سپس روی پاارچه ای تمیز، امتحان کنید، نتیجه ی کار فوق العاده است. سطح اتو کاملا تمیز می‌شود.

5- جمع آوری موهای حیوانات خانگی

اگر گربه یا سگ دارید، پس حتما تا به حال، با پخش موهای آن‌ها دچار مشکل شده اید. یک ترفند کاربردی که به کمک شما خواهد آمد، استفاده از یک دستکش پلاستیکی است. با این کار به راحتی در کمترین زمان موها جمع آوری می شود.

6- از بین بردن دوده و لکه زرد از ملحفه و پرده سفید


ترفندهای خانه داری لباس و پارچه در برخی موارد، به طرز معجزه آسایی جواب می دهد، مثلا برای شستن پرده‌هایی که مدت هاست کثیف و به اصطلاح چرک مرده است، با چند کار ساده، آن ها را درخشان و زیبا کنید. اول از همه پرده را در لگن پر از آب خیس کنید و نمک را لا به لا و روی آن بپاشید و اجازه بدهید چند ساعت بماند. دوده سیاه از آن خارج می شود. سپس، آن را از آب نمک در آورده و در پودر صابون و آب قرار دهید و اجازه دهید یک نصفه روز بماند. بعد از آبکشی از نتیجه ی کار و پرده‌ای به این تمیزی شگفت زده می شوید.
اگرچه گاهی با شوینده ها نتیجه سریع حاصل می‌شود، اما به همان سرعت هم پرده یا پارچه ها کثیف شده و درخشش و لطافت قبل را ندارند.

7- سرکه و روغن زیتون علاج خراش های وسایل چوبی


اگر یک میز چوبی قدیمی دارید که سطح آن خراشیده و زشت است، آن را بیرون نندازید با ترفند های خلاقانه خانه داری این پست، نجاتش دهید. یک فنجان سرکه را با نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کنید، یک پارچه را به آن آغشته کرده و روی چوب بمالید. خراش‌ها ناپدید شده و چوب به نظر نو می آید.

 

 

8- از بین بردم جرم مواد آهکی و لکه ها روی شیرآلات


برای از بین بردن جرم و مواد آهکی، سرکه علاج کار است. به جای استفاده از انواع مواد شوینده، روی سطح مورد نظر سرکه ریخته و 20 دقیقه به آن فرصت دهید. جرم ها از بین رفته و کاملا تمیز می شود. برای اینکه سر دوش یا شیر در سرکه قوطه ور باشد، سر آن را با پلاستیک ببندید.
برای از بین بردن لکه های شیرآلات، لیمو ترش را نصف کنید و روی شیرآلات بمالید، اثری از لکه ها نخواهید یافت. روشی طبیعی و سالم که هیچ ضرری نخواهد داشت.

9- جداکردن لکه آدامس و اسلایم بازی از فرش

بهترین راه حل برای جدا کردن آدامس و موادی این چنین از فرش یا لباس، استفاده از تکه‌های یخ روی آن است. پس سعی نکنید با چاقو یا دست آن را جداکنید. بلکه چند دقیقه، یخ را روی آن قراردهید و پس از سفت شدن آدامس، به راحتی از فرش جدا می‌شود و اثری از آن نخواهید دید. اگر در حالت اولیه اصرار به کندن آدامس کنید، کاملا جدا نشده و چسبندگی در سطح پارچه یا فرش، پخش می‌شود.

 

 

10- پنجره را برق بیندازید


ابتدا با دستمال مرطوب، خاک سطحی روی شیشه را تمیز کنید. آنگاه، آب و سرکه و پودر صابون را مخلوط کنید و با اسپری روی سطح شیشه بپاشید. با پارچه نرم و حوله ای آن را تمیز کنید و سپس با کاغذ روزنامه، کار را تمام کنید.

 

11- تمیز کردن وان با گریپ فروت و نمک

 

به سطح مرطوب وان نمک بپاشید و سپس گریپ فروت را نصف کردن و با آن قسمت های مختلف را وان را تمیز کنید. یک ترکیب تمیز کننده‌ی طبیعی برای شمایی که به محیط زیست و حفظ سلامتی خودتان اهمیت می دهید.

به کارگیری ترفندهای ساده خانه داری، باعث سرعت انجام کار با بهترین کیفیت می‌شود. امیدواریم 10 ترفند خانه داری کاربردی در این پست را به کار گیرید و از نتایج آن رضایت داشته باشید. ترفند خانه داری و تجربیات خود را با هومساز در میان بگذارید. منتظر راهکارهای خلاقانه خانه داری شما هستیم.

 

مطالب پیشنهادی :

 

هنرنمایی خلاقانه با کاردستی ساده و جذاب

 

ترفندهای جذاب برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *