اثاث و لوازم, فضاهای داخلی

سازماندهی کمد لباس در آستانه نوروز!

برای مرتب کردن لباس ها و ساماندهی فضای کشو و کمدهایتان در این پست با ما همراه باشید.

اسفند ماه، بوی خانه تکانی و آمادگی، برای شروعی زیبا می دهد، این روزها همه در حال تکاپو هستند و خانه تکانی ها در حال اتمام است. معمولا مرتب کردن وسایل و کمدها، گام های نهایی است. یکی از معضلات همیشگی اتاق خواب ها، به هم ریختگی و لباس های پراکنده و نامنظم است. چراکه اغلب، لباس ها با شیوه های نادرست، در کمد و کشو قرار داده می شود و هنگامی که یکی از آن ها را نیاز داریم، همه را بیرون می آوریم، تا لباس مورد نظر را انتخاب کنیم. این بی نظمی، ناشی از چیدن نادرست و دیده نشدن هر یک از وسایل، بدون خروج از محل مورد نظر است. سازماندهی کمد لباس، به شیوه ی صحیح، به شما در انتخاب سریع تر و درست کمک می نماید.

 

نکات کوچک و کاربردی در این پست را، اجرا کنید تا بتوانید لباس و وسایل خود را به راحتی مرتب کنید و از این پس کمتر، دچار بی نظمی و سردرگمی شوید.

 

خانه تکانی با ساماندهی لباس

کشو

 

– تا کردن لباس ها و قرار دادن آن ها روی هم، نادرست ترین و رایج ترین شیوه ی جمع آوری لباس، در کشو است. هر بار که لباسی احتیاج دارید، تا انتهای کشو بهم می ریزد و چه بسا، بعضی از آن ها دیده نمی شود. لباس ها را از هر نوعی که هست، در کشویی جداگانه و کنار هم قرار دهید تا به راحتی انتخاب کنید. تصویر زیر، کاملا گویا است.


– از تقسیم کننده های فضایی موجود در بازار، برای کشو ها استفاده کنید، مخصوصا برای کشوی روسری، جوراب و لباس زیر، بسیار مناسب است. با وسایل موجود در خانه هم می توانید، تقسیم کننده ای متناسب بسازید، لوله های دستمال کاغذی را دور نریزید و از کنار هم قرار دادن آن ها در کشو، فضایی منظم و کاربردی بسازید.

چوب لباسی

 

  • چوب لباسی، کاربردی ترین وسیله برای ساماندهی لباس های رسمی تر، برای آویز در کمد است. اما گاهی بخاطر جنس پارچه لباس، مدام از روی چوب لباسی لغزیده و می افتد. چند کش را به دو سر آن ببندید و با خیال راحت لباس ها را آویزان کنید. حتی کش دور سطل های ماست هم، اتنخاب در دسترسی است.

 

  • بعضی از چوب لباسی ها، علاوه بر لغزندگی، کهنه و یکنواخت شده است، نخ کامواهای رنگی یا ربان، دور آن ها بپیچید و از آن ها استفاده کنید.
  • امروزه، چوب لباسی ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای مختلف ساخته شده است، از نوع مناسب آن استفاده کنید. روسری و شال، کمربند و غیره، هر کدام، دارای نوع مخصوص به خود است. حتی کفش و چکمه های خود را می توانید، با گیره های مخصوص برخی از انواع چوب لباسی بیاویزید.

 

  • بعضی از لباس ها، چند تکه ای است و فضای بیشتری می طلبد، چوب لباسی متناسب را، مطابق تصویر زیر، دوبل کنید و به راحتی از آن استفاده کنید.

تفکیک و نامگذاری

 

– قفسه ها و جعبه های البسه خود را نامگذاری کنید، تا مجبور به باز نمودن آن نشوید و در زمان صرفه جویی شود. حتی لباس های یک روزتان را ست کرده و آماده کنید، تا در روزهای هفته، به راحتی از آن استفاده کنید. برای کمد اتاق بچه ها نیز، بسیار ایده ی خوب و بجایی است.

قفسه ها و وسایل جانبی

 

– اگر فضای کمدتان کافی نیست، یا می خواهید، وسایل خود را منظم و زیبا ساماندهی کنید، از قفسه های متنوع موجود در بازار برای انواع البسه ی خود، استفاده کنید. مخصوصا برای کیف و کفش های داخل کمد، بسیار مناسب است.


– با خرید برخی مدل ها و نصب داخل درهای کمد، لباس زیر و جوراب های تان سر و سامان می گیرد و جای کمتری اشغال می کند.


– شلف ها و قفسه های شفاف برای انتخاب بهتر کفش، توصیه می شود، در عین حال می توانید، از جعبه های خود کفش استفاده کنید و عکس کفش را روی آن بزنید و در کمدی بچینید.

دکور و خلاقیت

 

– چیدن لباس ها، کیف و کفش های متنوع، می تواند جز دکور اتاق شما محسوب شد. خلاق باشید و از تصاویر زیر ایده بگیرید.

– فضای زیر تخت را برای لباس های غیرفصلی استفاده کنید و در چمدان و قفسه ها، آن ها را ساماندهی کنید.


– از ترفندهای خاص و جالب در ساخت کمد دیواری ها برای استفاده بهینه، استفاده کنید.

– اکسسوری ها را به صورت تابلویی دیواری، منظم کنید و به زیبایی فضا بیافزایید.

امیدواریم این پست، به شما در مرتب کردن لباس ها و وسایل کمدتان کمک کرده باشد و با ساماندهی متناسب، از حداکثر فضا استفاده کرده و آرامش و آسایشتان را به ارمغان آورد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *