راهنمای طراحی داخلی, فضاهای داخلی

طراحی دکوراسیون با رنگ آبی کلاسیک

رنگ آبی کلاسیک

ابتدا رنگ آبی کلاسیک را بشناسید و سپس از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. آبی کلاسیک، انتخاب شرکت پنتون در سال 2020، به عنوان رنگ سال بود، رنگی که هیچوقت کهنه نمی‌شود و همیشه مورد استقبال در دکوراسیون داخلی است. این رنگ جذاب و تقریبا پرطرفدار، انتخاب معقول و پر چالشی است که مخاطبان زیادی را در این تم رنگی زیبا غرق خواهد کرد.

 

آبی جز رنگ‌های سرد است و یکی از سه رنگ اصلی محسوب می شود. به همین خاطر، دایره رنگ هایی که با آن هماهنگ می شود، بیشتر است. طیف رنگ آبی، آرامشبخش و زیبا است. آبی کلاسیک به نظر، رنگی بین آبی کاربنی و سرمه ای است، مثل رنگ لاجوردی. البته مخاطب طیف‌های رنگی با این جزئیات، به طور معمول، خانم ها هستند، چراکه از نظر خیلی از مردها، آبی، همان آبی است، حالا کلاسیک و متالیک و کاربنی فرقی ندارد. اما واقعا فرق دارد، با یک جست و جوی ساده، انواع طیف رنگ های خاص را خواهید دید.

 

پیشنهاد مطالعه : 7 ایده آسان تغییر دکوراسیون با رنگ

 

آبی کلاسیک در دکوراسیون داخلی

ویژگی های رنگ آبی کلاسیک :

 

همان طور که گفتیم آبی، مظهر آرامش و پاکی است، آبی کلاسیک هم همین پیام را می دهد. در دنیای شلوغ و پراسترس امروزی، استفاده از رنگ آبی کلاسیک، می تواند آرامشبخش بوده و موجب تلطیف محیط شود. آبی کلاسیک، نماد اعتماد، اطمینان، ارتباط و آگاهی است.

 

درست است که رنگ آبی جزء دسته رنگ های سرد است، اما آبی کلاسیک به اندازه کافی چشم گیر و زیبا است، طوری که به فضای شما انرژی داده و آن را متفاوت می کند. سقف، کف یا دیوار با پوشش این رنگ، امکان پذیر است، به شرطی که قواعد کلی دکوراسیون داخلی را دانسته و به آن عمل کنید.

 

مطلب پیشنهادی : جذابیت دکوراسیون اتاق خواب طوسی

آبی از آن دسته رنگ‌هایی است که طیف وسیع مخاطبان از کودک تا بزرگسال، پیر و جوان، مرد و زن را در برگرفته و محدودیتی ندارد. در نتیجه، برای فضاهای مختلف، از این رنگ جذاب می توان استفاده کرد.

استفاده از آبی کلاسیک در دکوراسیون داخلی:


وقتی قرار است یک رنگ را به دکوراسیون داخلی وارد کنید، اینکار به منزله استفاده از آن رنگ، در کل وسایل و جزئیات نیست. همینکه یکی از اجزا را به این رنگ اختصاص دهید، کافیست.


هنگام استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی، به هارمونی آن توجه کنید. ترکیب رنگ‌ها، به تنهایی، موضوعی مهم و قابل تامل است. اگر تم اصلی دکوراسیون را از رنگ های خنثی انتخاب کرده اید، بی درنگ، آبی کلاسیک را مهمان محفلتان کنید.

پیشنهاد دکوراسیون با تم آبی کلاسیک

اگر می‌خواهید تغییر دکوراسیون دهید و به فکر رنگ آبی کلاسیک هستید، برایتان چند پیشنهاد کاربردی داریم :

مبلمان آبی کلاسیک

 

مبلمان و اکسسوری با رنگ آبی کلاسیک، تغییر قابل ملاحظه ای را در دکوراسیون داخلی وارد می کند. اگر طرفدار مد و زیبایی هستید، حتی شده با یک مبلمان می توانید، فضا را تغییر دهید. هم نشینی مبل آبی کلاسیک با سایر رنگ‌های گرم، جلوه بسیار زیبایی را در محیط به وجود می‌آورد.

 

به تصویر مقابل نگاه کنید، یک فضای مدرن با زمینه خنثی، با قرار دادن دو عدد مبل تکی آبی، جلوه بسیار زیبایی دارد، البته از هنر رنگ‌ها و تابلوهای دیواری غافل نشوید. وجود رنگ‌ مکمل زرد در تابلو، نقطه عطف این دکوراسیون زیبا می‌باشد.

  • کوسن های جذاب و طرح دار با تم رنگی آبی کلاسیک، پیشنهاد خوبی برای تغییر دکوراسیون است. اگر رنگ آبی کلاسیک را در سایر قسمت‌های دکوراسیون ندارید، علاوه بر کوسن، به فکر تغییر دیگری باشید تا بهتر دیده شود. به این ترتیب ارتباط بین اجزای مختلف دکور، بخوبی حفظ و هماهنگ می‌شود.

 

  • کمد و وسایل قدیمی را با یک قوطی رنگ آبی کلاسیک، برای سال جدید تغییر دهید. البته اگر وسایل موجود قابلیت رنگ‌پذیری ندارد، برچسب‌های رنگ آبی با طرح‌های مختلف هم پیشنهاد خوبی است. حتی می‌توانید کابینت‌های فلزی قدیمی را با استفاده از همین برچسب‌های کاغذ دیواری زیبا و به صرفه، نو کنید و دکوراسیون جدیدی داشته باشید.

 

  •  تابلوهایی با تم رنگی آبی کلاسیک، زیبایی فضا را دوچندان می کند. بعد از طراحی اجزای اصلی دکوراسیون داخلی، به سراغ اکسسوری می‌رویم، حالا که در پی تغییر دکوراسیون با هزینه کم هستید، بجای صرف هزینه های زیاد، اکسسوری‌ها را هر چند وقت یکبار با تم رنگی منتخب، عوض کنید. البته همیشه این تغییرات، در زمینه دکوراسیون خنثی راحت‌تر است.

 

  • اگر دیوارتان آبی کلاسیک است، از رنگ‌های متضاد و مکمل برای تابلوی روی آن استفاده کنید. رنگ سفید و زرد، پیشنهاد عالی برای قابل و تابلو و دکوری روی دیوار آبی کلاسیک است. با اینکار دیوار شاخص شده و تابلوها نیز بهتر دیده می‌شود.

 

  • پرده و فرش را فراموش نکنید، آبی کلاسیک رنگ شیکی است و باعث ابهت دکور شده و بسیار مناسب است. هرچند که هماهنگی پرده و فرش از دیرباز، مورد توجه قرار می‌گیرد، اما به این معنی نیست که برای هر دو باید یک رنگ خاص انتخاب کرد، بلکه بهترین کار استفاده از ترکیب های مکمل برای فرش و پرده با طرح‌های متفاوت است.
  • همانطور که هر رنگی، زیبایی خود را دارد، اگر بیش از حد به کار برده شود، آنگاه نتیجه برعکس دارد و به هیچ عنوان زیبا نخواهد بود. پیشنهادهای این مقاله  را، برای دکوراسیون داخلی با رنگ آبی کلاسیک در نظر داشته باشید و از یک یا دو تکنیک، با توجه به وضعیت دکوراسیون منزلتان، استفاده کنید.

دیوار رنگی

اگر چه آبی رنگ میانه و زیبایی برای اغلب فضاهای داخلی است، اما هیچوقت تک رنگ را پیشنهاد نمی‌کنیم، همجواری رنگ‌ها با دانستن اثرات مکمل آن، زیبایی را دو چندان می‌کند. به جای رنگ کردن تمام دیوارها با آبی کلاسیک، یک دیوار اصلی را به این رنگ جذاب اختصاص دهید. با اینکار علاوه بر درخشش فضا، کانون توجه را شما تعیین می‌کنید و دکوراسیون داخلی بیشتر به چشم می‌آید. ترکیب و استفاده از کاغذ دیواری‎های این تم رنگی نیز بسیار جذاب است. تصاویر زیر را به دقت نگاه کنید و ایده بگیرید.

 

در مطالب بعدی حتما از تم های ترکیبی با این رنگ جذاب از خانواده آبی دوست داشتنی بیشتر خواهیم گفت.

 

مطلب پیشنهادی :

 

ایده های جالب برای رنگ آمیزی دیوار با تکنیک جدید

امیدواریم مطالب این پست مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و از رنگ آبی کلاسیک، در تغییر دکوراسیون خانه استفاده کنید و تجربه متفاوتتان را به اشتراک بگذارید. تیم هوم ساز همواره در تلاش است تا مقاله های کاربردی و مناسب در زمینه دکوراسیون داخلی را به بهترین نحو ارائه دهد، اگر موضوع جالبی مد نظر دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *